Közvetlen Kapcsolatfelvétel/Hirdetés Influencerekkel

Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy miben más, ha közvetlenül hirdetünk influencerekkel, marketing ügynökség bevonása nélkül. (Az influencer ügynökségeken keresztül bonyolított szponzorációkról itt olvashatsz.)


Influencer ügynökség vs. közvetlen megkeresés

Árak

Ügynökség: Drágább, mint közvetlenül hirdetni. A reklámügynökség jutaléka, akár 40%-50% is lehet, ami beépül az árba. 1000 euró alatti kampányokkal általában nem is foglalkoznak.

Közvetlen hirdetés: Az ügynökségi díj hiánya miatt, a legtöbb esetben olcsóbban fogunk ugyanazzal az influenszerrel hirdetni, harmadik fél igénybevétele nélkül, mintha egy reklámcégen keresztül futna a dolog.

Influencerekkel történő kapcsolatfelvétel hatékonysága

Gyakori probléma, és sok influencer együttműködés bukik el azon, hogy a hirdető fel sem tudja venni a kapcsolatot a kinézett véleményvezérrel. Egyszerűen azért, mert százezres követőtábornál már napi szinten százas nagyságrendben ömlenek az influencerekre a rajongói levelek, kommentek, emailek, stb... ami között könnyen elvesznek az üzleti megkeresések.

Ügynökség: A magyar piacon nagyobbnak számító influencer marketinges cégeknél az esetek döntő többségében biztosra lehet venni, hogy sikeresen kapcsolatba fognak tudni lépni bárkivel, aki a hazai piacon jelentős influenszernek számít.

Közvetlen hirdetés: A reklámcégek azért tudják sokkal nagyobb hatékonysággal intézni az üzleti kapcsolatfelvételt, mert nem emailt írnak vagy Instagram üzenetet, hanem a kapcsolatrendszerüket használják. Ezért, releváns kapcsolatrendszer hiányában, jóval hatékonyabb lehet egy, az iparági szereplőket jól ismerő ügynökség.

Kampánymenedzsment

Ügynökség: Az influencer ügynökség általában teljeskörűen intéz minden, a kampánnyal kapcsolatos teendőt.

Közvetlen hirdetés: Mindent magunknak kell intézni. Ha nem csak 1-1 szponzorált poszt vásárlása a cél, hanem bonyolult, akár több platformot érintő terveink vannak. Akkor, megfelelő saját infrastruktúra és szakmai háttér nélkül komoly kihívásokba lehet utközni.

Számlázás

Ügynökség: Számlaképes influencerekkel dolgoznak. Minden hivatalos úton történik, számlát kap az ügyfél.

Közvetlen hirdetés: Nem minden influencer tud számlát kiállítani. Amennyiben költségként szeretnénk elszámolni az influencer marketing költésünket, úgy előfordulhat, hogy feleslegesen fordítottunk időt a kapcsolatfelvételre, mert a kiválasztott személy nem tud számlázni.


Kik azok az influencerek? Az influencer szó jelentése

Mi az influencer marketing?